1. Retourvoorwaarden
1.1 Bij HAIRFOOD willen we dat onze klanten tevreden zijn met hun aankopen. Als de Klant om welke reden dan ook niet tevreden is met een product, bieden wij de mogelijkheid om het product te retourneren.
1.2 De Klant heeft het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren zonder opgaaf van reden.
2. Retourproces
2.1 Om een product te retourneren, dient de Klant de volgende stappen te volgen:
a. Neem contact op met onze klantenservice via support@hairfood.be om de retournering aan te melden en instructies te ontvangen.
b. Verpak het product zorgvuldig in de originele verpakking, indien mogelijk.
c. Voeg een kopie van het aankoopbewijs of de orderbevestiging bij de retourzending.
d. Stuur het product naar het retouradres dat aan de Klant wordt verstrekt door onze klantenservice.
2.2 De Klant is verantwoordelijk voor de kosten en het risico van het retourneren van het product, tenzij anders overeengekomen met HAIRFOOD.
3. Terugbetaling
3.1 Na ontvangst en inspectie van het geretourneerde product zal HAIRFOOD het aankoopbedrag, inclusief de oorspronkelijke verzendkosten, binnen 14 dagen terugbetalen aan de Klant.
3.2 De terugbetaling wordt uitgevoerd via dezelfde betaalmethode die de Klant heeft gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij anders overeengekomen.
4. Uitzonderingen
4.1 Het retourbeleid is niet van toepassing op de volgende producten, tenzij ze defect zijn of niet voldoen aan de beschrijving op de website:
a. Producten die om hygiënische redenen niet kunnen worden geretourneerd, zoals geopende cosmetica of verzorgingsproducten.
4.2 In het geval van defecte of beschadigde producten, neem onmiddellijk contact op met onze klantenservice om de situatie te bespreken en verdere instructies te ontvangen.
5. Verwerkings- en verzendkosten
5.1 Indien een bestelling wordt geretourneerd of niet wordt opgehaald bij het gekozen ophaalpunt, behouden wij ons het recht voor om de kosten voor verwerking en verzending in mindering te brengen op het terug te betalen bedrag.
a. Deze kosten worden toegepast ter compensatie van de logistieke en administratieve handelingen die met de retourzending gepaard gaan.
5.2 We adviseren onze klanten om bestellingen tijdig op te halen en zorgvuldig na te denken voordat een retour wordt aangemeld. Voor vragen of meer informatie over ons retourbeleid kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.
5. Contact
5.1 Voor vragen, opmerkingen of om een retourzending aan te melden, kan de Klant contact opnemen met HAIRFOOD via support@hairfood.be.
Dit retourbeleid is voor het laatst bijgewerkt op 01/01/2024.